zondag 12 februari 2017

Thema: Ridders en kastelen

Taalspel

Vaak zien we rond de periode van carnaval het thema ridders, prinsessen en kastelen opduiken in de kleuterscholen. Speciaal hiervoor maakte ik een taalspel dat ik gebaseerd heb op een spel dat ik vond op http://logopediadinamicaydivertida.blogspot.be/2016/04/a-buscar-nivel-inicial.html#more
Ik heb hiervoor afbeeldingen gezocht die hoorden bij het thema ridders en heb hiervan een taalspel gemaakt.


De kinderen mogen om de beurt een kaart van de stapel nemen. Ze mogen deze kaart niet tonen aan de medespelers. De grote cirkel met alle afbeeldingen ligt in het midden van de tafel zodat alle spelers deze kunnen bekijken. Het kind met het blinde kaartje moet nu proberen om een beschrijving te geven van wat er op het kaartje staat. Aan de hand van de beschrijving zoeken de medespelers om ter snelst het figuurtje dat beschreven werd. Wie het eerst de afbeelding kan terugvinden mag het kaartje houden. Wie op het einde de meeste kaartjes heeft is gewonnen.

Wie het spel wil downloaden gebruikt de volgende link:

De cirkel print je bij voorkeur uit op A3 formaat.

Ook gebruikte ik een aantal afbeeldingen voor het maken van een dobblerspel bij thema. Deze kan je hier downloaden.


2 opmerkingen:

  1. Heel leuke spelletjes en afbeeldingen. Ik kijk er naar uit om het met de kleuters te doen. Bedankt!!!

    BeantwoordenVerwijderen